[O1] 1.9tdi Gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań / świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pubel
    Classic
    • 2017
    • 0

    [O1] 1.9tdi Gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań / świateł

    Zamieszczone przez damian1975
    maksiu, zaraziłeś się od SS z tym remontem :?: :szeroki_usmiech
    Żonka wpadła na "genialny" pomysł z tym remontem ...
  • Pubel
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    [O1] 1.9tdi Gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań / świateł

    Szanowni koledzy magicy!

    Od dwóch tygodni czytuję to forum i wyszukuję coraz to nowsze pomysły na usterkę w mojej Octavii. Naczytałem się masę o usterkach i ich przyczynach ale nie potrafię jednoznacznie przypisać objawy mojej Skody do konkretnych usterek.

    Otóż problem dotyczy O1 FL 2004 1.9 tdi ASZ z przebiegiem 210.000km. Od roku jestem 3-cim właścicielem tego pojazdu.

    W zimę miałem problemy z zamarzniętym paliwem więc około miesiąc temu zleciłem w warsztacie wymianę filtra paliwa. Mechanik pokazał stary filtr opowiadając jakie to badziewie najgorsze tam siedziało. Niestety od tego czasu gdy wskazówka poziomu paliwa spada poniżej połowy, Skoda gaśnie przy schodzeniu z obrotów, na przykład przy dojeżdżaniu do świateł, czy skrzyżowania. Po zatankowaniu do pełna problem ustępował. Wróciłem do mechanika który stwierdził, że jest wszystko ok i że nic nie zrobił że auto do odbioru. Po przewertowaniu tegoż forum poprosiłem go aby na filtrze paliwa zamontował ponownie trójnik z zaworkiem aby wykluczyć możliwość zapowietrzania się.

    Przez tydzień było wszystko ok, ale aż do czasu... Skodzina zgasła w drodze do pracy (było ok 1/4 baku paliwa), udało się odpalić i dojechać do pobliskiej stacji benzynowej. Zalałem do pełna Vervy. Pojechałem kilkaset metrów, niestety autko znowu zgasło. Po dłuższym kręceniu odpaliło ale po kilkudziesięciu metrach jazdy znowu zgasło i już nie odpaliło. Zostawiłem auto w warsztacie i po trzech dniach zadzwonili do mnie uradowani że znaleźli przyczynę! Wyjmowali pompę z baku, sprawdzali stan jej zabrudzenia, przepływ w przewodach paliwowych itp itd po czym oznajmili, że przewody paliwowe (zasilający i powrotny) były zamienione miejscami i że teraz Skodzina pali aż miło. Ale czy na pewno?

    Szanowni koledzy bardzo proszę o chwilę zastanowienia i sugestię, czy to może być to? Jakim cudem jeździłem tak przez rok, niejednokrotnie po autostradach z prędkościami rzędu np 160km/h? Zdarzało się też jeździć na rezerwie i też nie było problemów. Jaki to może mieć związek z wymianą filtra paliwa? Czy takie objawy mogą sugerować uszkodzenie przekaźnika 109? Gdzie jeszcze można szukać? A może faktycznie zamiana przewodów miejscami okaże się strzałem w dziesiątkę?

    Pojeździmy zobaczymy, ale mimo wszystko bardzo proszę o jakiś komentarz.

    Komentarz

    • Skoda-Auto
      Ambiente
      • 2014
      • 134

      #3
      ale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr

      Komentarz

      • rytcher
        Rider
        • 2011
        • 420

        #4
        Zamieszczone przez Skoda-Auto
        ale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
        Ale gasł Ci też czy tylko obroty falowały?

        Komentarz

        • Skoda-Auto
          Ambiente
          • 2014
          • 134

          #5
          też gasła maleńka nawet jak się minimalnie przygazowało a jak na zimno pochodzi sama se przygotuje to zgaśnie

          Komentarz

          • rytcher
            Rider
            • 2011
            • 420

            #6
            To moja na szczęście tylko mieli obrotami;/

            Komentarz

            • Skoda-Auto
              Ambiente
              • 2014
              • 134

              #7
              a nie wiem jak się wyjmie smok z baku to trzeba od razu nową uszczelkę bo może śmierdzieć w środku a w temacie duże ciśnienie paliwa w benzynie reguluje się a w dieslu też

              Komentarz

              • rytcher
                Rider
                • 2011
                • 420

                #8
                Nic nie trzeba u mnie nie śmierdzi nic. A nie mam wgl nic w środku. Zadnych siedzeń itd. Doszło jeszcze problem z przepływka albo lewe powietrze w dolocie. Np odma.

                Komentarz

                • Skoda-Auto
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 134

                  #9
                  aha a w dieslu też się reguluje ciśnienie paliwa czy tylko kąt

                  Komentarz

                  • rytcher
                    Rider
                    • 2011
                    • 420

                    #10
                    Tylko kąty Najlepiej vagiem. U Nas w AGR łatwo sie to robi tylko troche masz rozbierania.

                    Komentarz

                    • Skoda-Auto
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 134

                      #11
                      sam raczej tego nie zrobie

                      Komentarz

                      • rytcher
                        Rider
                        • 2011
                        • 420

                        #12
                        To poszukaj kogoś z forum (jest ih dużo a bardzo fajni i uzynni) To i któryś napewno pomoze

                        Komentarz

                        • Skoda-Auto
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 134

                          #13
                          może zaprowadze do mechanika bo nikogo nie znam

                          Komentarz

                          • kecaj
                            RS
                            • 2009
                            • 1511
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            Pubel, najprawdopodobniej zamienione przewody zostały przez mechanika co robił Ci miesiąc temu filtr
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              #15
                              Pubel, ale rozumiem ,że przewody na pompie zamienione tak?
                              kecaj, jeśli grzebał w pompie, bo przecież wymiana filtra nie ma nic wspólnego z pompą.

                              Komentarz

                              • Pubel
                                Classic
                                • 2014
                                • 4

                                #16
                                Zamieszczone przez Skoda-Auto
                                ale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
                                Mi też delikatnie obroty falowały, ale pomogła wymiana sprzęgła jednokierunkowego alternatora.

                                Zamieszczone przez kecaj
                                Pubel, najprawdopodobniej zamienione przewody zostały przez mechanika co robił Ci miesiąc temu filtr
                                Tę możliwość wykluczam, bo generalnie robił to przy mnie a odpinał tylko dwa przewody (dolot do filtra i z filtra do silnika) przewody powrotne zdjął razem z trójnikiem. Wszystko poskładał jak było, po prostu zrobił co miał zrobić.

                                Zamieszczone przez sew1981
                                Pubel, ale rozumiem ,że przewody na pompie zamienione tak?
                                No właśnie cały szkopuł polega na tym, że przewody były zmienione przy filtrze paliwa. Przewód zasilający wciśnięty był w trójnik od powrotu natomiast wężyk powrotny do baku w filtr gdzie powinno lecieć paliwo z baku zasysane przez pompę.

                                Póki co, odpukać Skodzinka śmiga aż miło, ale zaskakujące jest, jak mogłem tak jeździć rok. Czy to w ogóle możliwe? Wydaje mi się, że tak, ale pod warunkiem że filtr paliwa był całkowicie zapchany. Co sądzicie? Niedługo lecę w dłuższą trasę i nie chcę gdzieś z dzieckiem na pokładzie stanąć :-)

                                Komentarz

                                • kecaj
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1511
                                  • Superb II (3T4)

                                  #17
                                  Pubel, wykluczasz a potem potwierdzasz, że tam były zamienione przewody.
                                  Tu chodzi, że te 2 przewody co odczepił zamienił miejscami.....
                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                  Komentarz

                                  • Pubel
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 4

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kecaj
                                    Pubel, wykluczasz a potem potwierdzasz, że tam były zamienione przewody.
                                    Tu chodzi, że te 2 przewody co odczepił zamienił miejscami.....
                                    Przepraszam, nieprecyzyjnie to określiłem. W załączniku jest fotka na której w elipsie zaznaczony jest trójnik. Mechanik zdjął go razem z przewodami (nie odczepiając ich od trójnika / zaworka) i założył na nowy filtr. Także nie było możliwości niepoprawnego złożenia wszystkiego do kupy.
                                    Natomiast z całej sytuacji po długiej diagnostyce wynikło że zamienione miejscami były przewody zaznaczone strzałkami.
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • Stomil
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 24

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Skoda-Auto
                                      ale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
                                      O jakiej pompie paliwa kolega pisze? W AGR taka nie występuje, ponieważ pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...